Print
Zoom In
Zoom Out

اسکندری: امیدوارم به صرف غیرالمپیکی بودن توجهات از بیلیارد کم نشود/ حضور با تأخیرم در انتخابات کمیته عمدی نبود

يكشنبه 13 شهریور 1401 ساعت 10:59

رییس فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بولس گفت: امیدوارم به صرف غیرالمپیکی بودن توجهات از فدراسیون بیلیارد کم نشود تا روند مدال آوری این رشته که در سالیان اخیر ۱۲۷ مدال رنگارنگ کسب کرده، تداوم داشته باشد.

هاشم اسکندری در گفت‌وگو با میزان، درباره زمان جدید رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا که قرار بود آبان ماه به میزبان شیراز برگزار شود، اظهار داشت: باتوجه به در پیش بودن جام جهانی ۲۰۲۲ از یک سو و از آنجایی که ریاست کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا و جهان بر عهده قطری‌هاست، تصمیم بر این شد که مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا به دی ماه موکول شود. ایران برای چهارمین بار میزبان این رقابت‌ها خواهد بود و قرار است این دوره مسابقات همزمان در سه بخش ۶ توپ، تیمی آزاد و زیر ۲۱ سال برگزار شود.

رییس فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بولس در مورد حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این رشته و ستاره‌هایی همچون حسین وفایی، گفت: با اینکه فدراسیون بیلیارد جزو فدراسیون‌های المپیکی به شمار نمی‌رود، اما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نهایت لطف و حمایت را به ما دارند. با این وجود بازهم نیاز است توجهات به رشته پر مخاطب و پربیننده بیلیارد بیشتر شود. به ادعای شبکه یورواسپورت رشته بیلیارد و مسابقات اسنوکر بیش از ۲ میلیارد بیننده تلویزیونی در جهان دارد که این عدد بسیار بزرگی است. این علاقمندی در ایران هم وجود دارد و اکنون ۳۵۰۰ باشگاه مجوزدار در این رشته فعالیت دارند. امیدوارم به صرف غیرالمپیکی بودن توجهات از فدراسیون بیلیارد کم نشود تا روند مدال آوری این رشته که در سالیان اخیر ۱۲۷ مدال رنگارنگ برای ایران کسب کرده، تداوم داشته باشد.

وی درمورد مسابقات پیش‌روی بیلیارد ایران، تصریح کرد: قرار است تیم ملی اسنوکر از ۳ مهر ماه برای شرکت در مسابقات آسیایی راهی مالزی می‌شود و مسابقات غرب آسیا هم به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد. همچنین تیم ملی اسنوکر برای شرکت در مسابقات جهانی از ۱۳ آبان ماه در ترکیه به مصاف رقبای خود خواهد رفت. چندی پیش ارسلان باقری از استان گیلان موفق شد برای نخستین بار در تاریخ رشته اسنوکر ایران در رده سنی زیر ۱۸ سال به مدال برنز جهان دست پیدا کند که امیدواریم این روند مدال‌ آوری از سنین پایه ادامه‌دار باشد.

رییس فدراسیون بیلیارد درخصوص به انتخاب محمود خسروی‌وفا به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: رزومه ۴۰ ساله خسروی‌وفا و همچنین حضور ۲۵ ساله‌اش به عنوان یک مدیر ورزشی نوید روزهای خوبی را برای کمیته ملی المپیک و ورزش کشور می‌دهد. به نظرم مجمع هم در رقابتی سالم رأی به انتخاب خسروی‌وفا داد و مطمئنا با برنامه کاری جدید خسروی‌وفا می‌توانیم در المپیک پاریس به نتایج خوبی برسیم.

اسکندری در پایان در واکنش به حواشی حضور با تاخیرش در انتخابات کمیته ملی المپیک، گفت: واقعا هیچ حاشیه و شیطنتی در کار نبوده است. بیشتر دوستان حاضر در مجمع مشغله‌های دیگری هم دارند و دوباره تاکید می‌کنم به خاطر درگیری کاری که داشتم دیر به محل برگزاری مجمع انتخاباتی رسیدم و هیچ عمدی در کار نبود. حتی ۲ بار هم به گوشی صالحی امیری زنگ زدم و اطلاع دادم که در مسیر هستم و کمی با تأخیر می‌رسم. به نظرم این حواشی همه ساخته ذهن برخی افراد است و وقتی در مجمع ۸۰ نفر حضور دارند به نظرم غیبت یک نفر خیلی موضوع بحث برانگیزی نیست.

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال