Print
Zoom In
Zoom Out

خالد اسماعیلی: تدریس رشته های بیلیاردی در دانشگاه های کردستان آغاز شد

سه شنبه 02 آذر 1400 ساعت 02:56

با حمایت های فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس و پیگیری هیات استان کردستان رشته های بیلیارد و بولس طی تفاهم نامه ای در دانشگاه ها تدریس می شوند.

خالد اسماعیلی رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان کردستان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بیان کرد: پس از آخرین حضور آقای اسکندری ریاست محترم فدراسیون در استان و مطرح کردن ایده تدریس رشته های تحت پوشش در دانشگاه ها، به واسطه سال ها تدریس در دانشگاه ملی کردستان، پیام نور و علمی کاربردی، موفق شدیم هماهنگی های لازم برای ورود رشته های بیلیاردی به دانشگاه ها را آغاز کنیم. رشته های تحت پوشش فدراسیون جذابیت های بسیاری دارند و در مرحله نخست با بیلیارد و بولس آغاز کردیم و انشالله در ادامه بولینگ هم وارد دانشگاه ها خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص چگونگی تدریس این رشته ها در دانشگاه ها افزود: رشته های بیلیارد و اسنوکر و بولس قابلیت گسترش و تسری در بخش های مختلف را دارند. در گام نخست واحدهای تربیت بدنی 1 و 2 را برای دانشجویان قرار دادیم و محل برگزاری این کلاس ها نیز در محل هیات می باشد.

آغاز کار ما در رشته بولس نیز با با دانشگاه پیام نور بوده است. جا دارد تا از برادر ارجمند آقای محمود احمدی نیز تشکر کنم که در ورودی دانشگاه سنندج فضایی را به صورت ثابت به زمین های بولس تبدیل کردند تا پرسنل، دانشجوبیان و هیات علمی و خانواده هایشان از این زمین ها استفاده کنند.

علاوه بر دانشگاه ها تعدادی از باشگاه هارا نیز مشخص کردیم تا با توجه به فرا رسیدن فصل سرمای استان کردستان فضایی سرپوشیده را در اختیار رشته بولس قرار دهدند تا گزندی از سرما به این ورزشکاران نرسد و خللی در تمریناتشان ایجاد نشود.

خالد اسماعیلی در ادامه بیان کرد:  کسانی که مدارک معتبر فدراسیون و هیات را دارا باشند می توانند در این کلاس ها تدریس کنند. پذیرش دانشجویان در در بخش بانوان و آقایان به صورت جداگانه انجام می پذیرد. البته این مسئله با استقبال هیات علمی دانشگاه های استان کردستان و خانواده هایشان نیز همراه بوده و لذا در خواست هایی برای تجهیز خود دانشگاه ها و مراکز مسکونی این بزرگواران داشته ایم که بیانگر جایگاه و منزلت این رشته ها در استان قهرمان خیز کردستان است.

 

رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان کردستان خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که ایده اصلی این کار با شخص جناب اسکندری ریاست فدراسیون بوده و ما تنها پیگیری کردیم و اکنون شاهدیم که چه استقبال باشکوهی از رشته های بیلیارد و اسنوکر می شود. بسیار زیباست که 300 تا400 دانشجو، پرسنل و هیات علمی دانشگاه ها ترغیب به شرکت در این رشته ها کنیم  و امیدوارم همکارانم در سایر استان ها نیز با پیگیری مستمر این مسئله رشته های تحت پوشش فدراسیون را وارد دانشگاه های استانشان کنند.

پایان

فرا رسیدن هفته بسیج گرامی باد

فرا رسیدن هفته بسیج گرامی باد

 قهرمان نخستین دوره رنکینگ بولینگ استان کهگیلویه و بویراحمد  مشخص شد

قهرمان نخستین دوره رنکینگ بولینگ استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

نخستین دوره رقابتهای بولینگ استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 28 آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور 17 بازیکن برگزار شد.
پایان کار نمایندگان کشورمان با کسب 7 مدال در قهرمانی غرب آسیا

پایان کار نمایندگان کشورمان با کسب 7 مدال در قهرمانی غرب آسیا

ورزشکاران اسنوکر و پاکت بیلیارد کشورمان موفق شدند 7 مدال در نهمین دوره رقابت های قهرمانی غرب آسیا به میزبانی کشور امارات کسب کنند.

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال