Print
Zoom In
Zoom Out

گفتگو با همایون قهرمان پاکت بیلیارد بانوان کشور

سه شنبه 07 فروردین 1403 ساعت 01:42

فاطیما همایون از استان فارس موفق شد تا قهرمانی سه دوره متوالی پاکت بیلیارد بانوان کشور را از آن خود کند و در صدر رنکینگ کشوری بانوان قرار گیرد.

فاطیما همایون قهرمان رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: شروع فعالیت در رشته های بیلیاردی برای من با دوران کرونا مصادف شد.  همان طور که می دانید در آن ایام رفت و آمد ها و تشکیل باشگاه ها با مشکلات متعددی روبه رو بود و هیات استان فارس هم در آن زمان سرپرستی نداشت و تقریبا 9 ماه شرایط خوبی را تجربه نکردم. اما رفته رفته همه چیز بهتر شد و با فروکش کردن کرونا، شرایط ورزش نیز بهبود پیدا کرد.

وی در خصوص سه دوره قهرمانی متوالی در رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان مطرح کرد:  در بیست و نهمین دوره مسابقات که به میزبانی تهران برگزار می شد دوم شدم اما پس از آن تلاش بیشتری کردم و تغییراتی را در سبک بازی خود دادم و نتیجه آن را برای سه دوره متوالی دریافت کردم. در سی امین دوره مسابقات بانوان در رشته ناین بال به میزبانی کرمان موفق شدم نخستین عنوان قهرمانی خود را کسب کنم. سی و یکمین دوره مسابقات در فارس برگزار شد و در رشته تن بال عنوان نخست را کسب کردم و در سی و دومین دوره این مسابقات نیز مجددا در کرمان در جایگاه اول قرار گرفتم و از این بابت خوشحالم.

همایون در خصوص شرایط میزبانی ها و مسابقات بانوان گفت: در حوزه بانوان شرایط اقتصادی کمی پیچیده تر و سخت تر از آقایان می باشد. البته فدراسیون بولینگ و بیلیارد عدالت را در اهدای جوایز آقایان و بانوان رعایت می کند و به یک میزان جوایز کشوری را قرار داده است اما تصور می کنم این مقدار جوابگو نیست و انگیزه ها را کاهش می دهد. شاید اگر میزان جوایز افزایش پیدا کند تعداد نفرات بیشتری در این رشته فعالیت کنند. البته شرایط میزبانی ها نیز متفاوت می باشد. به عنوان مثال استان کرمان دو دوره میزبان مسابقات بانوان بوده که سنگ تمام گذاشتند و همه بازیکنان رضایت داشتیم اما  گاهی مسابقات کشوری در باشگاه هایی برگزار شده که کف انها سرامیک بوده و شرایط بازی در انها وجود نداشته است.  همچنین زمان برگزاری مسابقات اگر منظم باشد و تعداد مسابقات بهبود پیدا کند می تواند اتفاقات بهتری را در این رشته رقم بزند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: مسرت بخش خواهد بود فدراسیون بولینگ و بیلیارد می تواند بیشتر به  دختران رسیدگی کند و در بخش پاکت بیلیارد نیز اعزام برون مرزی به مسابقات آسیایی و جهانی را ترتیب دهد. در آخرین دوره مسابقات کشوری در کرمان از 35 پارتی که در ناین بال بازی کردم، تنها 8 فریم باختم و فکر می کنم اگر در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کنم می توانم عملکرد بهتری داشته باشم و در مسابقات بین المللی افتخار آفرینی کنم.

هماین در آخر اشاره رد: سال 1402 سال ورزشی خوبی برای من بود و امیدوارم سال 1403 نیز برای جامعه ورزش بهتر باشد. در سال هایی که المپیک برگزار می شود رسیدگی به رشته های دیگر کم می شود اما امید داریم که برای بیلیارد کشور بهترین ها رقم بخورد و سال نو را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم.

 

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال