Print
Zoom In
Zoom Out

قهرمانی سالیوان در مسابقات مسترز 2024

دوشنبه 25 دی 1402 ساعت 11:19

رونی اسالیوان با شکست دادن رقیب و هم وطن خود علی کارتر در دیدار نهایی مسابقات مسترز 2024 در انگلستان عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، رونی اسالیوان پس از شکست دادن علی کارتر با نتیجه 10 بر 7 در یک بازی هیجان انگیز در سالن الکساندرا پلس شهر لندن - انگلستان، برای هشتمین بار در دوران حرفه ای خود قهرمان مسابقات مسترز 2024 ( MrQ Masters ) شد.

این مسابقات دعوتی به میزبانی شهر لندن و در کشور انگلستان از تاریخ 14 تا 7 ژانویه 2024 (17-24 دی ماه) در سالن الکساندرا پلس با حضور 16 بازیکن برتر رنکینگ دعوت شده برگزار گردید و از بین 16 بازیکن دعوتی شان مورفی ، مارک آلن ، علی کارتر و رونی اسالیوان موفق شدند به دیدارهای مرحله نیمه نهایی راه یابند.

در دیدار اول مرحله نیمه نهایی ، رونی اسالیوان در مقابل شان مورفی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 6 بر 2 حریف خود را شکست داده و راهی دیدار نهایی گردد.در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی نیز علی کارتر به مصاف مارک آلن رفت و با نتیجه 6 بر 3 به برتری دست یافت تا جواز حضور در دیدار نهایی این دوره از مسابقات را بدست بیاورد.

در سن 48 سالگی، اسالیوان با پیروزی و کسب عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات از استوارت بینگهام به عنوان مسن ترین قهرمان مسابقات مسترز پیشی گرفت. بینگهام 43 ساله بود که در دیدار نهایی این مسابقات در سال 2020 علی کارتر را شکست داد و قهرمان شد. این بدان معناست که رونی اسالیوان اکنون رکورد مسن ترین برنده هر سه رویداد Triple Crown را بدست آورده است.

اوسالیوان پس از پیروزی در مسابقات قهرمانی بریتانیا در ماه دسامبر 2023، اکنون به خود این فرصت را داده است تا برای اولین بار در دوران حرفه ای خود، هر سه رویداد Triple Crown را در یک فصل به دست آورد. او در صورت پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان در کروسیبل در ماه می 2024 به این موفقیت دست خواهد یافت.

این یک رکورد در حال افزایش برای رونی اسالیوان محسوب میشود و اکنون با کسب هشتمین عنوان قهرمانی مسابقات مسترز از رکورد قبلی شش عنوان قهرمانی استفن هندری در این مسابقات گذشت و هندری افسانه ای را پشت سر گذاشت.

کارتر قهرمان مسابقات مسترز آلمان با این شکست ، چهارمین شکست خود را در چهار دیدار نهایی Triple Crown متحمل شد. او علاوه بر نتیجه امروز و باخت چهار سال پیش مقابل بینگهام، در دو دیدار نهایی مسابقات قهرمانی جهان در کروسیبل در مقابل اسالیوان در سال‌های 2008 و 2012 بازی را واگذار کرد و با قبول شکست نایب قهرمان شد.

مبلغ کلی جایزه نقدی این دوره از مسابقات 725 هزار پوند انگلیس بود که سهم قهرمان 250 هزار پوند و نایب قهرمان 100 هزار پوند بود.

جاد ترامپ مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در سال 2023 می باشد که موفق شد در دیدار نهایی مارک ویلیامز ولزی را با نتیجه 10 بر 8 با شکست بدرقه کند.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال