Print
Zoom In
Zoom Out

پایان مسابقات شوت اوت خراسان جنوبی

چهارشنبه 20 دی 1402 ساعت 09:27

مصاف قاینی‌ها در ایستگاه پایانی نخستین دوره مسابقات اسنوکر شوت اوت استان در سال ۱۴۰۲- اسنوکربازان قاینی خوش درخشیدند.

 شامگاه دوشنبه ۱۸ دیماه ، پایگاه قهرمانی بیلیارد استان خراسان جنوبی شاهد برگزاری دیدار فینال اولین دوره مسابقات اسنوکر شوت اوت آقایان استان در سال ۱۴۰۲ بود.

این رقابت‌ها که با حضور ۳۳ شرکت کننده  از شهرستان‌های بیرجند ، قاین و بشرویه در روزهای پنجشنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ دیماه در قالب یک جدول تک حذفی قرعه کشی شد، برای نخستین بار است که در استان به صورت رسمی برگزار می‌گردد.

حضور پرشور تماشاچیان در این رقابت‌ها، فضای شاد و پر نشاطی را ایجاد کرده بود.
در این مسابقات ، اتفاقات جالب توجهی نیز رخ داد. نظیر حذف مدعیان قهرمانی و صاحب نامان اسنوکر استان همچون محمد باقری، مرتضی انصافی، علی دیمه‌کار و نهایتا رامین برنجی که  در دو رنکینگ قبلی اسنوکر استان توانسته بود عنوان قهرمانی را کسب نماید، در این مسابقات از گردونه کسب مقام حذف شدند.

به هر ترتیب پرونده اولین دوره مسابقات اسنوکر شوت اوت استان در سال ۱۴۰۲ پس از انجام ۳۲ بازی، به مسابقه نهایی رسید و در این فینال جذاب که شامگاه دوشنبه ۱۸ دیماه در پایگاه قهرمانی بیلیارد استان، بین سیدمحسن میرحسینی و سامان آردی هر دو از شهرستان قاین برگزار شد،  در مصافی جذاب، سامان آردی بازیکن زیر ۲۱ سال اسنوکر استان توانست با غلبه بر همشهری خود، مقام قهرمانی مسابقات را از آن خود کند محسن میرحسینی نیز  نایب قهرمان این رقابت‌ها شود.

در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها که با حضور کاظم ساجد رییس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد ج.ا.ا و سرپرست هیات بولینگ و بیلیارد استان، محمد باقری دبیر هیات استان، زلفی رییس هیات بولینگ و بیلیارد شهرستان قاین، محمدساجد پیشکسوت بیلیارد و  تنی دیگر از پیشکسوتان و ورزشکاران برگزار شد، از نفرات برتر با لوح قهرمانی و جایزه ریالی تقدیر بعمل آمد.

در خاتمه این مراسم نیز به از تلاش‌های دپارتمان برگزاری مسابقات متشکل از آقایان مرتضی انصافی ، رامین برنجی و پوریاپاکرو و نیز از زحمات آقای علی خاکشور مسئول داخلی پایگاه قهرمانی بیلیارد استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گفتنی است، رقابت‌های اسنوکر شوت اوت  که مقررات خاص آن (( از جمله تک فریم بودن و زمان محدود مسابقه، فرصت محدود زدن ضربه، جریمه تمامی خطاها از طریق بالینگ هند، الزام برخورد توپها به دیواره‌های میز و ..... ،))  تمامی اصول متعارف بازی اسنوکر نظیر رعایت سکوت، لباس رسمی و ... را زیرپا گذاشته، چند سالی است که با تصمیم فدراسیون جهانی WBCS جزو مسابقات رنکینگی محسوب شده و در کنار جنبه سرگرمی و تماشایی بودن آن،  تحلیل‌های متفاوتی از این نوع مسابقات اسنوکر را باعث شده و در بین قاطبه کارشناسان و بازیکنان اسنوکر، موافقان و مخالفان خاص خود را داراست.
اما آنچه مسلم است، تصمیم قاطع فدراسیون جهانی ورزش‌های بیلیاردی است که اسنوکر شوت اوت را جزو مسابقات مهم دنیای اسنوکر تلقی کرده است.

روابط عمومی هیات بولینگ و بیلیارد استان خراسان جنوبی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال