Print
Zoom In
Zoom Out

پایان سومین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر استان خراسان جنوبی

پنجشنبه 30 آذر 1402 ساعت 11:22

برترین های اسنوکر خراسان جنوبی با حضور ساجد و مسئولان ورزش استان معرفی شدند.

شامگاه چهارشنبه 22 آذرماه پایگاه قهرمانی بیلیارد استان میزبان برگزاری دیدار فینال و مراسم اختتامیه دومین رنکینگ اسنوکر آزاد استان در پاییز 1402 بود.

این رقابت‌ها که سومین رنکینگ اسنوکر آقایان استان در سال جاری و دومین رنکینگ در فصل  پاییز بود، با شرکت 37 نفر شرکت کننده ، از عصر چهارشنبه 15 مهرماه  در محل پایگاه قهرمانی بیلیارد استان واقع در مجموعه  ورزشی غدیر بیرجند  آغاز گردید.

 

در این مسابقات که ورزشکاران حاضر، در قالب 6 گروه پنج نفره و دو گروه چهارنفره قرعه کشی و گروه بندی شدند، اسنوکربازانی از  شهرستان‌های بیرجند و قاین و بشرویه  شرکت داشته و در مدت  سه روز از 15 تا 17 آذرماه، طی 72 مسابقه در مرحله گروهی  و 14 مسابقه  نیز در ادوار مختلف از مرحله حذفی به رقابت پرداختند. 

 

نهایتاً مرحله نهایی و مراسم اختتامیه این رقابت‌ها عصر چهارشنبه 22 آذرماه، با حضور دکتر قناد سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، ساجد رییس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد و سرپرست هیات استان و اعم بازیکنان، پیشکسوتان و مسئولان در پایگاه قهرمانی بیلیارد استان برگزار شد و بدین ترتیب پس از انجام 88 مسابقه و برگزاری بالغ بر 220 فریم بازی در مجموع این دوره از دیدارها، سومین رنکینگ اسنوکر آزاد استان به کار خود خاتمه داد و نفرات برتر مسابقات به شرح ذیل معرفی گردیدند:

 

🥇مقام اول ) رامین برنجی

🥈مقام دوم) مرتضی انصافی

🥉مقام سوم) محمد باقری

🎖مقام چهارم ) حسین کمالی

 

🔷 * گزیده ای از حواشی و جزییات برگزاری رنکینگ سوم اسنوکر آقایان استان در سال 1402 :

 

✅ در مراسم اختتامیه ، دکتر قناد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اسنوکربازان و اهالی بیلیارد استان،  از تلاشهای کلیه دست اندرکاران مسابقات و شاکله هیأت بولینگ و بیلیارد استان قدردانی نمود و از آمادگی اداره کل در جهت حمایت از این رشته مهیج ورزشی خبر داد.

 

✅ با تصمیم و تأکید سرپرست هیأت بولینگ و بیلیارد استان و تصویب اکثریت مطلق اعضای هیأت رییسه‌ی  این هیأت، میزان   ورودی این دوره از رنکینگ، نسبت به دوره قبل با هدف حمایت از اسنوکربازان استان ،  50 درصد کاهش یافته و ورودی هر نفر مبلغ 200 هزارتومان مقرر شد. 

همچنین جهت تسهیل  در شرکت ورزشکاران غیر ساکن در مرکز استان، بخش اعظم هزینه اسکان اسنوکربازان غیر بیرجندی، توسط هیأت استان تأمین شد.

 

✅ از موارد قابل توجه در سومین دوره از رنکینگ اسنوکر استان، تکرار عینی دیدار فینال  به مانند فینال رنکینگ قبلی (رنکینگ مهرماه) بود. 

در فینال رنکینگ دوم،  رامین برنجی با غلبه بر مرتضی انصافی، حائز مقام قهرمانی و مرتضی انصافی نایب قهرمان شد.  در این دوره (رنکینگ سوم) هم ، همان واقع شد که  در مهرماه واقع شده بود.!! 

 

✅ از دیگر نکات قابل توجه در این دوره از مسابقات، حضور چندین بازیکن زیر 21 سال بود که از این حیث شهرستان قاین با اعزام سه بازیکن  (مهرداد دلشاد، مهدی اسدی و امیرحسین مهدی‌پور)  بیشترین سهم را داشت.

 

✅ رکورد بالاترین کسب امتیاز در این دوره نیز با دو برک بالای 50 توسط رامین برنجی رقم خورد. 

این بازیکن مستعد و توانمند توانست در جریان مرحله گروهی بِرِک 53 امتیازی و در جریان فریم سوم دیدار فینال، یک برک 50 امتیازی را کسب کند و به همین سبب به دریافت جایزه  دو و نیم میلیون ریالی برک بالای 50 مطابق بخشنامه مسابقات نایل آمد.

 

✅در حاشیه مراسم اختتامیه، از زحمات و تلاش‌های آقای علی خاکشور سرپرست مجموعه ورزشی غدیر و متصدی پایگاه قهرمانی بولینگ و بیلیارد استان قدردانی شد.

 

✅   چندین تن از پیشکسوتان بیلیارد استان نیز در مراسم اختتامیه و دیدار فینال مسابقات حاضر بودند که از جمله آنان میتوان به  آقایان مهدی مسافر، محمد ساجد، بهروز بلالی و ....اشاره نمود.      

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال