Print
Zoom In
Zoom Out

رونی اسالیوان برای هشتمین بار عنوان قهرمانی مسابقات بریتانیا را شکار کرد

دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 11:51

رونی اسالیوان در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی بریتانیا 2023 در شهر یورک – انگلستان با نتیجه 10 بر 7 دینگ جونهوی بازیکن سرشناس چینی را شکست داد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛ در مسابقات قهرمانی بریتانیا 2023 که از تاریخ ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ (12 – 4 آذر 1402) در شهر یورک کشور انگلستان برگزار گردید ،  رونی اسالیوان مرد شماره یک اسنوکر حرفه ای های جهان با کسب پیروزی با نتیجه 10 بر 7 در مقابل دینگ جونهوی در دیدار نهایی این مسابقات در یورک- انگلیس و در مقابل تماشاچیان و طرفداران هم وطن و مشتاق علاوه بر کسب قهرمانی در این دوره از مسابقات رکورد هشتمین عنوان قهرمانی در مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا – مستر کیو  انگلستان را نیز به دست آورد.

رونی اسالیوان که در حال حاضر لقب جوان ترین قهرمان مسابقات قهرمانی بریتانیا  را در کارنامه حرفه ای خود دارد با کسب قهرمانی در این مسابقات در سال 2023 همچنین لقب مسن ترین قهرمان این مسابقات را نیز به خود اختصاص داد. تنها دو روز مانده به تولد 48 سالگی اش، اسالیوان رکورد قبلی داگ مانتجوی از کشور ولز را که در سال 1988 در سن 46 سال و 172 روز توانسته بود عنوان قهرمانی در این مسابقات را به عنوان مسن ترین بازیکن به دست بیاورد را شکست.

از کسب اولین عنوان قهرمانی رونی اسالیوان که در بین علاقمندان و طرفدارانش به راکت مشهور است در مسابقات قهرمانی بریتانیا تا کسب هشتمین عنوان قهرمانی اش در این مسابقات در سال 2023 سی سال می‌گذرد. در سال 1993 او تنها 17 سال داشت که توانست استفن هندری افسانه ای را در دیدار نهایی همین مسابقات با نتیجه 10 بر 6 شکست دهد و جام معروف را در سالن انجمن پرستون بالای سر برد. اسالیوان در ادامه در سال های 1997، 2001، 2007، 2014، 2017 و 2018 و همچنین قهرمانی خود در سال 2023  موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی بریتانیا گردید.

رکورد داران کسب بیشترین تعداد عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی بریتانیا ;  رونی اوسالیوان –  8 بار ، استیو دیویس – 6 بار ، استیون هندری – 5 بار ، دینگ جونهوی، جان هیگینز و نیل رابرتسون – هر کدام 3 بار می باشند.

اسالیوان انگلیسی که تا کنون 22 عنوان قهرمانی باورنکردنی Triple Crown را به دست آورده است ، با کسب قهرمانی در مسابقات قهرمانی بریتانیا 2023 برای چهلمین بار در دوران حرفه ای خود جام قهرمانی مسابقات رنکینگ را بدست آورد. این شاهکارهای آماری موقعیت او را به عنوان برترین بازیکن تاریخ اسنوکر، در مقابل نزدیکترین رقیبش، استیون هندری، با 18 عنوان قهرمانی در Triple Crown و 36 عنوان رنکینگ، بیشتر می کند.

اسالیوان به لطف این قهرمانی جایزه نقدی قهرمان این مسابقات به مبلغ 250000 پوند را از آن خود کرد و جایگاه خود را به عنوان مرد شماره یک اسنوکر حرفه ای های جهان تثبیت کرد. با کسب100000 پوند جایزه نقدی نایب قهرمانی که دینگ جونهوی چینی به دست آورد، جایگاه خود در رنکینگ حرفه ای اسنوکر و حضور در جمع 16 بازیکن برتر جهان و جواز حضور در مسابقات مسترز را تضمین کرد، مسابقاتی که وی در دور اول آن با اسالیوان روبرو خواهد شد.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال