Print
Zoom In
Zoom Out

قهرمانی ترامپ در اسنوکر ووهان۲۰۲۳

دوشنبه 24 مهر 1402 ساعت 12:15

جاد ترامپ انگلیسی  قهرمان مسابقات اسنوکر آزاد ووهان ۲۰۲۳ شد

مسابقات اسنوکر آزاد ووهان ۲۰۲۳ که یک تورنمنت رنکینگ حرفه‌ای اسنوکر است در مرحله اصلی از تاریخ ۱۵ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۳ – ۱۷ مهر ۱۴۰۲) در سالن ورزشی ووهان در منطقه کیائوکو شهر ووهان - چین برگزار شد و با قهرمانی ترامپ به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد ج.ا.ا ، در این مسابقات که پنجمین رویداد رنکینگ فصل ۲۰۲۴–۲۰۲۳ است و  پس از مسابقات آزاد انگلیس ۲۰۲۳ و قبل از مسابقات آزاد ایرلند شمالی در سال ۲۰۲۳ برگزار شد ، جاد ترامپ انگلیسی در دیدار نهایی این دوره از مسابقات اسنوکر آزاد ووهان 2023 و در دیدار نهایی با فرمت 10 از 19 فریم موفق شد با نتیجه 10  بر 7 هموطن خود علی کارتر را شکست دهد و در دو دوره متوالی قهرمان این مسابقات لقب بگیرد. اولین دوره مسابقات آزاد ووهان، دومین تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر (پس از مسابقات دعوتی مسترز شانگهای ۲۰۲۳) و اولین رویداد رنکینگ است که از سال ۲۰۱۹ به دلیل تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا در چین برگزار شد. پیش از این و در دوره قبل این مسابقات در سال 2019 نیز جاد ترامپ با شکست تپچایا آن نوح تایلندی در دیدار نهایی با نتیجه 10 بر 5 به عنوان قهرمانی دست یافته بود . جاد ترامپ برای بیست و پنجمین بار به عنوان قهرمانی در یک رویداد رنکینگ دست یافت. این چهارمین باری است که ترامپ به عنوان قهرمانی در دو رویداد پی در پی دست می یابد. او تنها سومین بازیکن تاریخ است که بعد از  استفن هندری در سال 1990 و مارک ویلیامز در سال 2002 به قهرمانی در دو رویداد متوالی نائل می شود. ترامپ اکنون در رتبه 25 از نظر قهرمانی در مسابقات رنکینگ حرفه ای ها و ویلیامز در جایگاه پنجم فهرست برندگان رویدادهای رده بندی تاریخ اسنوکر حرفه ای ها قرار دارد. تنها رونی اوسالیوان (39)، هندری (36)، جان هیگینز (31) و استیو دیویس (28) موفق به قهرمانی با تعداد بیشتری در رویدادهای رنکینگ گردیده اند.قهرمان این مسابقات مبلغ ۱۴۰۰۰۰ پوند از کل مبلغ جایزه ۷۰۰۰۰۰ پوندی را دریافت کرد.
ترامپ برای رسیدن به دیدار نهایی ، در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 1 حریف چینی خود وو ییزه را شکست داد و علی کارتر نیز در دیگر دیدار نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 2 دیگر حریف چینی لیو هائوتیان جوان را با شکست بدرقه کرد.

بالاترین بریک مسابقات یعنی بریک 145 در بازی مرحله دوم این رقابتها مابین علی کارتر و جیمی کلارک ولزی به نام علی کارتر به ثبت رسید و بریک 145 امتیازی آرون هیل باعث شد که هر دو بازیکن جایزه بالاترین بریک مسابقات به مبلغ 5000 پوند را به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم کنند.

برترین های اسنوکر بانوان مشخص شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر بانوان

جدول حذفی و زمان بندی تن بال بانوان در شیراز

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان