Print
Zoom In
Zoom Out

رویارویی برسل و سلبی در فینال اسنوکر قهرمانی جهان

يكشنبه 10 اردیبهشت 1402 ساعت 10:37

لوکا برسل و مارک سلبی با غلبه بر حریفان خود به دیدار نهایی اسنوکر قهرمانی جهان در سالن کروسیبل راه پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛ لوکا برسل بلژیکی اولین بازیکنی در تاریخ اسنوکر لقب گرفت که در مسابقات کروسیبل و در بازی مرحله نیمه نهایی با وجود اینکه 9 فریم از حریف جوان چینی خود سی جیاهوی با نتیجه 14 بر 5 عقب افتاده بود با خونسردی تمام و با کسب 11 فریم  متوالی توانست در نهایت و در اوج ناباوری به بازی برگردد و سی جیاهوی را  با نتیجه 17 بر 15 شکست دهد و به دیدار نهایی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان کازو 2023 راه یابد.

همچنین مارک سلبی تنها یک مسابقه دیگر تا تبدیل شدن به چهارمین بازیکنی که توانسته پنج بار کروسیبل را فتح کند فاصله دارد و در دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان کازو 2023 در یک رویارویی پایاپای با مارک آلن ایرلندی توانست با نتیجه 17 بر 15 بر حریف غلبه کند و به دیدار حساس نهایی این مسابقات در کروسیبل راه یابد.

این پیروزی سخت و دشوار در شرایطی برای سلبی رقم خورد که برتری 16 بر 10 سلبی توسط آلن به 16 بر 15 کاهش یافت، اما در ادامه با توجه به پتانسیل و ظرفیت های  سلبی در مدیریت بازی و کنترل ذهنی ، این سلبی بود که با فاکتور تجربه و مدیریت بازی و ذهن خود بر حریف آماده و قدر خود چیره شد و جواز حضور در دیدار نهایی را بدست آورد.

سلبی 39 ساله و اهل  لستر انگلیس که در سال های 2014، 2016، 2017 و 2021 جام قهرمانی کروسیبل را بالای سر برد، امروز و فردا در دیدار نهایی کروسیبل با لوکا برسل بلژیکی که موفق شد در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی با نتیجه 17 بر 15 بر سی جیاهوی چینی غلبه کند با فرمت 18 فریم از 35 فریم روبرو خواهد شد.کسب پنجمین عنوان قهرمانی جهان در کروسیبل، سلبی را جلوتر از جان هیگینز و در فاصله قابل توجهی از نظر تعداد قهرمانی در کروسیبل  از استیو دیویس (شش بار)، استفن هندری (هفت بار) و رونی اسالیوان (هفت بار) قرار می دهد.

سلبی مرد شماره دو رنکینگ حرفه ای های جهان در سی و سومین دیدار نهایی خود در یک رویداد رنکینگ بازی خواهد کرد .کسب عنوان قهرمانی امسال در کروسیبل  بیست و سومین عنوان قهرمانی در رویدادهای رنکینگ و پس از  قهرمانی در مسابقات آزاد  انگلیس و مسابقات کلاسیک تور جهانی اسنوکر ، سومین قهرمانی این فصل را برای او به ارمغان می آورد.

برسل که ریکی والدن، مارک ویلیامز، رونی اسالیوان و سی جیاهوی را حذف کرده است، اکنون مطمئناً از رتبه دهم فعلی خود به جمع چهار نفر برتر جدول رنکینگ صعود خواهد کرد و در صورت کسب عنوان قهرمانی می تواند به رتبه دوم برسد. او قصد دارد پس از کلیف توربرن کانادایی، کن دوهرتی از ایرلند و نیل رابرتسون استرالیایی، چهارمین برنده و قهرمان غیربریتانیایی مشهورترین جام اسنوکر جهان شود.

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال