Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده بلژیک رویای کسب هشتمین قهرمانی اسالیوان در کروسیبل را بر باد داد

پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 ساعت 05:40

لوکا برسل با عبور از سالیوان به دور بعدی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان راه پیدا کرد.

کروسیبل سالن رویایی خلق شگفتی ها شاهد غلبه گلوله بر موشک بود.رونی اسالیوان که طرفدارانش لقب موشک به او داده اند پس از اینکه امیدهایش برای کسب هشتمین عنوان  قهرمانی در مسابقات جهانی کازو در کروسیبل را با ضربات بی نقص و ریکاوری حیرت انگیز لوکا برسل بلژیکی ملقب به گلوله در هفت فریم  پایانی بازی را پایان یافته دید ، اقرار کرد: "به غیر از برسل هیچ بازیکن دیگری نمی توانست دست به چنین کار بزرگی بزند و اینگونه به بازی برگردد."

میانگین زمان هر ضربه برسل در طول این مسابقه فقط 17.7 ثانیه بود وهفت فریم آخر تنها 75 دقیقه طول کشید. برسل در کارنامه حرفه ای اش سه عنوان  قهرمانی در مسابقات رنکینگ را به دست آورده است اما این شاید بهترین عملکرد او در تاریخ اسنوکر باشد.

 

این بازیکن 28 ساله که اولین بازیکنی از اروپا است که به بزرگترین تورنمنت اسنوکر وارد می شود، اکنون برای اولین بار حضور در مرحله نیمه نهایی را  تجربه می کند و در روز پنجشنبه ، جمعه  و شنبه (7 ، 8 و 9 اردیبهشت 1402) با برنده بازی  آنتونی مک گیل اسکاتلندی یا سی جیاهوی چینی روبرو خواهد شد.

یک سال پیش، اسالیوان با رکورد هفت عنوان قهرمانی جهان توسط استیون هندری برابری کرد، اما امسال نتوانست به رویای شکستن رکورد هندری افسانه ای جامع عمل بپوشاند و از گردونه رقابت بر سر قهرمانی خارج شد. اسالیوان در این فصل دو عنوان  قهرمانی در مسابقات دعوتی به دست آورده است، اما نتوانسته است یک عنوان قهرمانی در مسابقات رنکینگ کسب کند و اگر مارک آلن این هفته به فینال برسد، سالیوان رتبه اول جهان خود را در رنکینگ از دست خواهد داد.با این پروزی برسل به یازدهمین مرحله نیمه نهایی دوران حرفه ای خود در مسابقات رنکینگ راه یافته است.

اسالیوان نیز از بازی لوکا بعنوان بازی فوق العاده، درخشان و شگفت انگیز یاد کرد و افزود وی بازیکنی با  استعداد است و من قبلاً چنین استعدادی ندیده بودم. هیچ کس اینطور بازی نمی کند، غیرممکن است. او بسیار مطمئن، محکم  و خونسرد بود. وی در ادامه افزود : فکر نمی‌کنم لوکا متوجه شود که چقدر با استعداد است، برای او بسیار سخت است که هدیه خدادادی خود را ببینید، دیگران آن را می‌بینند و او بدون شک یکی از شانسهای کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات است.

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد