Print
Zoom In
Zoom Out

نخستین قهرمانی سلبی در تور کلاسیک اسنوکر

پنجشنبه 03 فروردین 1402 ساعت 04:01

سلبی جام قهرمانی مسابقات کلاسیک تور اسنوکر جهانی 2023 را در شهر زادگاه خود لستر بدست آورد.

مارک سلبی دومین عنوان قهرمانی رنکینگ فصل خود و بیست و دومین عنوان قهرمانی دوره حرفه ای خود را با شکست بازیکن چینی پنگ جونژو در دیدار نهایی مسابقات کلاسیک تور اسنوکر جهانی 2023  با نتیجه 6 بر 2 در شهر خود لستر به دست آورد.
مسابقات کلاسیک تور اسنوکر جهانی 2023 که یکی از مسابقات رنکینگ اصلی تور اسنوکر جهانی حرفه ای ها محسوب میشود از روز پنجشنبه هفته گذشته  16 مارچ 2023 (25 اسفند 1401) تا روز چهارشنبه  22 مارچ 2023 ( 2 فروردین 1402) در سالن مسابقات مورنینگ ساید شهر لستر – انگلستان ادامه داشت .

سلبی بهترین اسنوکر هفته خود را در دیدار نهایی به نمایش گذاشت و توانست در فریم های 1 ، 2 و      5 این دیدار به ترتیب بریک های 104 ، 138 و 120 به ثبت برساند و از همان ابتدا بازی را محکم آغاز کرد و از پانگ چینی که برای اولین بار در یک دیدار نهایی بازی می کرد، پیشی گرفت ودر نهایت بازی را با تجربه بالایش کنترل کرد و در شهر زادگاه خود لستر و در حضور تماشاچیان هم شهری خود جام قهرمانی و جایزه 80000 پوندی قهرمان را از آن خود کرد. آخرین عنوان قهرمانی وی در مسابقات آزاد بریتانیا در ماه دسامبر2022 به دست آمده بود.سلبی برای اولین بار در دوران حرفه ای خود در شهر زادگاهش لستر- انگلستان موفق به کسب عنوان قهرمانی در یک رویداد رنکینگ شد.این بازیکن 39 ساله با نامطمئن بودن جایگاهش در مسابقات قهرمانی تور دوئل بیتس که هفته آینده برگزارخواهد شد در مسابقات کلاسیک تور اسنوکر جهانی 2023  حضور پیدا کرد. سلبی در رده هشتم جدول رنکینگ یک ساله قرارداشت و جایگاهی متزلزل داشت، اما عملکرد فوق العاده او در مورنینگ ساید آرنا او را تا رتبه سوم ارتقا داد. او اکنون برای رویداد نهایی سری مسابقات قهرمانی تور دوئل بیتس به هال می رود و ماه آینده پر از اعتماد به نفس به کروسیبل خواهد رفت زیرا به دنبال کسب پنجمین عنوان  قهرمانی جهان خود خواهد بود.سلبی تا کنون 19 مورد از 21 دیدار نهایی رنکینگ آخر خود را با پیروزی و قهرمانی پشت سر گذاشته است. او همچنان در رده‌بندی رسمی جهان در رتبه دوم قرار دارد و اکنون به لطف این قهرمانی فاصله اش را به میزان قابل توجهی با رونی اوسالیوان مرد شماره یک جهان کاهش می‌دهد.

 

پنگ جونژو چینی که 23 سال سن دارد در سال 2020 حرفه ای شد و در اولین فصل حضورخود به عنوان بهترین بازیکن تازه کار سال انتخاب شد. در دو ماه گذشته او پیشرفت های قابل توجهی داشته است و به اولین مرحله یک چهارم نهایی خود در مسابقات مسترز آلمان، اولین نیمه نهایی خود در مسابقات آزاد ولز و اکنون به اولین دیدار نهایی خود رسیده است. این بازیکن با استعداد 35000 پوند به عنوان نایب قهرمان به دست آورد و 11 پله در جدول رده بندی و رنکینگ صعود کرد و به رتبه 35 رسید.در نیمه نهایی پنگ گری ویلسون را در یک مسابقه دشوار با نتیجه 5 بر 4 شکست داد، در مسابقه‌ای که برای ویلسون بسیار مهم بود، زیرا پیروزی می‌توانست جایگاه او را در مسابقات قهرمانی تور دوئل بیتس تضمین و همچنین او را در جمع 16 بازیکن برتر در کروسیبل قرار دهد. این در حالی است که سلبی در دیدار دوم مرحله نیمه نهایی با اقتدار کامل و با نتیجه 5 بر 0 الیستر کارتر را شکست داد.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال