Print
Zoom In
Zoom Out

قهرمانی کارتر در مسابقات مسترز آلمان 2023 به هفت سال انتظار و رویای قهرمانی او پایان داد

دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 03:29

الیستر کارتر انگلیسی با شکست دادن تام فورد هم وطن خود با نتیجه 3 – 10 در دیدار نهایی مسابقات مسترز آلمان2023 در برلین به انتظار هفت ساله خود برای قهرمانی در یک رویداد رنکینگ پایان داد.


کسب این عنوان قهرمانی باعث شد که کارتر، فینالیست دو دوره مسابقات جهانی کروسیبل، پنجمین عنوان قهرمانی خود در یک رویداد رنکینگ حرفه‌ای را کسب کند. با این حال، آخرین عناون قهرمانی او در مسابقات رنکینگ حرفه ای ها به مسابقات آزاد جهانی 2016 بازمی‌گردد.
کارتر اکنون با کسب این قهرمانی دارنده دو دوره  عنوان قهرمانی در مسابقات دعوتی مسترز آلمان می باشد. او اولین بار در سال 2013 قهرمان این مسابقات شد و در دیدار نهایی مارکو فو هنگ کنگی را با نتیجه 6-9 شکست داد. کارتر که در بین طرفدارانش به لقب کاپیتان شهرت دارد در سال 2017 نیز به دیدار نهایی این مسابقات راه یافت، اما با نتیجه 6-9 در مقابل آنتونی همیلتون تن به شکست داد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.
شب گذشته برای کارتر، که جام بلورین براندون پارکر را در مقابل جمعیتی با ظرفیت بیش از 2000 نفر در تمپودروم بالای سر برد ، لحظه ای احساسی بود. با این حال، این قهرمانی برای وی دارای یک سری مزایای دیگر نیز است.
جایزه نقدی قهرمانی به مبلغ 80 هزار پوند ، کارتر را در بین هشت نفر برتر لیست یک ساله رنکینگ اسنوکر حرفه ای ها قرار می دهد، به این معنی که او به مسابقات قهرمانی بازیکنان پیش رو راه یافته است و تقریباً به طور قطع در مسابقات قهرمانی تور حرفه ای ها حضور خواهد داشت. او همچنین برای بازگشت به جمع 16 بازیکن حرفه ای برتر رنکینگ جهانی آماده است .جایگاهی که او را بطور اتوماتیک راهی مسابقات قهرمانی جهان خواهد کرد.
کاپیتان اکنون در جدول رده بندی سری مسابقات تور جهانی پیشتاز است و فقط مسابقات آزاد ولز 2023 باقی مانده است. بازیکنی که بیشترین جایزه نقدی را در رویدادهای مقدماتی بدست آورد، 150 هزار پوند  پوند پاداش دریافت می کند.
شکست برای تام فورد بسیار ناامید کننده بود، زیرا وی در دومین دیدار نهایی مسابقات رنکینگ زندگی حرفه ای خود مجددا تسلیم شد. وی پیش از این در تنها حضور خود در دیدار نهایی یک رویداد رنکینگ، در مسابقات پل هانتر کلاسیک  2016 در مقابل مارک سلبی نیز تن به شکست داده بود و نایب قهرمان شده بود.
با این حال، فورد بواسطه کسب جایزه نقدی 35 هزار پوندی مقام نایب قهرمانی تسلی پیدا کرد و می‌تواند هفته تاثیرگذار دیگری را در فصل جاری ادامه دهد. او قبل از کریسمس به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی انگلستان راه یافت و همچنین در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شوت اوت 2023 حضور داشت.
کارتر بعد از قهرمانی به خبرنگاران افزود : مربی من کریس هنری انسانی بسیار بزرگ است. او مرا متحول کرده است. او فردی عالی است و برای من تبدیل به یک دوست صمیمی شده است. او به من اعتماد بنفس بسیار زیادی در تکنیک داده است. فکر می کنم در این مسابقه تنها یک توپ را از دست دادم. می دانم که تام فورد آنطور که لیاقتش را داشت و می توانست خوب بازی نکرد، اما من نیز واقعا او را تحت فشار زیادی قرار دادم.
فورد نیز افزود: "در دو فریم اول بازی احساس خوبی داشتم، اما کارتر بازی خوبی انجام داد و نتیجه بازی خوبش را محکم نگه داشت. من به اشتباهات بد خود ادامه می دادم و او نیز مرا تنبیه می کرد.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال