Print
Zoom In
Zoom Out

الیستر کارتر و تام فورد دیدار نهایی مسابقات مسترز آلمان را برگزار خواهند کرد

يكشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 09:58

الیستر کارتر و تام فورد هر دو از انگلستان به لطف پیروزی در فریم تصمیم گیرنده نهایی با نتیجه 5 – 6 در مقابل حریفان خود به ترتیب رابرت میلکینز و جک لیزووسکی راهی دیدار نهایی مسابقات دعوتی رنکینگ مسترز آلمان شدند.

الیستر کارتر در یک مسابقه نیمه نهایی پر تپش رابرت میلکینز را 5-6 شکست داد و برای سومین بار به دیدار نهایی مسابقات مسترز آلمان 2023 در ( تمپودروم ) برلین – آلمان رسید.

الیستر کارتر ملقب به کاپیتان تقریباً بعد از هفت سال فرصت بدست آوردن اولین جام خود را در یک رویداد رنکینگ خواهد داشت و آخرین پیروزی و قهرمانی او در مسابقات آزاد جهانی 2016 به دست آمده است. او در مجموع چهار عنوان رنکینگ در کارنامه حرفه ای خود دارد. کارتر در سال 2013 برنده مسابقات مسترز آلمان شد، زمانی که مارکو فو هنگ کنگی را در دیدار نهایی شکست داد و در سال 2017 و در همین مسابقات در مقابل آنتونی همیلتون تن به شکست داد و نایب قهرمان شد.

کارتر اکنون در دیدار نهایی  امروز با تام فورد روبرو خواهد شد، جایی که جام قهرمانی این مسابقات  براندون پارکر و جایزه نقدی اصلی 80000 پوندی به بازیکن قهرمان تعلق خواهد گرفت. دیدار نهایی با فرمت 10 از 19 انجام خواهد شد.

به لطف راهیابی به دیار نهایی این مسابقات کارتر اکنون خود را به جمع 16 بازیکن برتر لیست رنکینگ یک ساله رسانده است.حالا وی این فرصت را دارد برای شرکت در مسابقات قهرمانی بازیکنان 2023 و مسابقات آزاد ولز 2023 واجد شرایط شود.

رابرت میلکینز در پیروزی عصر دیروز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کریس ویکلین موفق به ثبت بریک 147 امتیازی شد و در اوایل هفته، بریک 146 امتیازی  کسب کرد. این امر میلکینز را در صف دریافت جایزه بالای ۵۰۰۰ پوندی قرار می دهد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این مسابقات ، تام فورد از یک فریم نهایی خسته کننده جان سالم به در برد و جک لیزووسکی را با نتیجه نزدیک 5-6 شکست داد و جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات  مسترز آلمان 2023 در شهر برلین – آلمان را بدست آورد.

جمعیت 2000 نفری تمپودروم شاهد ریکاوری و برگشت به بازی عالی لیزووسکی بودند .لیزووسکی موفق شد در حالیکه با نتیجه 5 – 3 از فورد عقب بود بازی را به تساوی بکشاند و به فریم نهایی تصمیم گیرنده نهایی برسد. لیزووسکی اولین فرصت برای پیروزی را داشت و یک بریک 52 امتیازی به نام خود ثبت کرد و در ادامه فورد را پشت توپ قهوه ای ماسک کرد.

فورد به امید اقبال خوب ضربه خود را زد ولی به لیزووسکی بر روی توپ قرمز فرصت خوبی داد. اما لیزووسکی مرد شماره 12 رنکینگ جهان نتوانست از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرد و نوبت بازی عوض شد و فورد هموطن او که اهل  لستر – انگلستان است به این مسابقه فرسایشی بازگشت و با کسب بریک 63 امتیازی خود دیدار را به سود خود پایان داد تا جواز حضور در دیدار نهایی در مقابل الیستر کارتر انگلیسی را بدست آورد.

اکنون جایزه تلاش سخت فورد حضور در دیدار نهایی این مسابقات با فرمت بازی 10 از 19 فریم  در مقابل کارتر در دیدار نهایی امروز، با جایزه اصلی 80000 پوندی و جام قهرمانی براندون پارکر است. پس از 20 فصل به عنوان یک حرفه ای، فورد این فرصت را دارد که در یک رویداد رنکینگ به عنوان قهرمانی دست یابد. کارتر اهل اسکس - انگلستان، برنده چهار دوره مسابقات رنکینگ ، به دنبال اولین پیروزی و قهرمانی خود از زمان مسابقات آزاد جهانی 2016 است.

امروز دومین حضور فورد در دیدار نهایی یک مسابقه رنکینگ خواهد بود. اولین مورد در پل هانتر کلاسیک 2016 بود، جایی که مارک سلبی به عنوان قهرمانی دست یافت.

شکست برای لیزووسکی که منتظر قهرمانی در این رویداد بودبسیار تلخ بود. فینالیست شش دوره مسابقات رنکینگ در این فصل و همچنین بازیکن راه یافته به دیدارهای نیمه نهایی مسابقات قهرمانی انگلستان و همچنین مسابقات دعوتی مسترز آلمان با این شکست ناکامی بزرگ دیگری به دفتر ناکامی های خود اضافه کرد و اکنون این بازیکن 31 ساله با ناامیدی از اینکه اولین جام قهرمانی خود را نگرفته، خاک آلمان و شهر برلین را ترک می کند.

در این دوره از مسابقات ستارگانی همچون متیو استیونس ، کائو یوپنگ ، جو پری ، جیمی وایت ، ریکی والدن ، لوکا برسل ، نیل رابرتسون ،کریس ویکلین ،کایرن ویلسون و ژیائو گودانگ نیز در مراحل مختلف پایانی از گردونه مسابقات حذف شدند و نتوانستند برای خود جایگاهی در جمع 4 بازیکن برتر و راه یافته به دیدارهای نیمه نهایی بدست آورند.

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد