Print
Zoom In
Zoom Out

ویکلین به لطف قهرمانی اخیر خود در جدول رنکینگ یک ساله حرفه ای های اسنوکر صعود چشم گیری داشت

چهارشنبه 12 بهمن 1401 ساعت 10:18

پیروزی کریس ویکلین در مسابقات اسنوکر رنکینگ شوت اوت 2023 در لستر – انگلستان باعث شده تا در آخرین به روز رسانی جدول رنکینگ یک ساله  اسنوکر حرفه ای ها 76 پله صعود کند و او را در مسیری قرار دهد تا برای شرکت در مسابقات قهرمانی بازیکنان دوئل بیتس در ماه آینده واجد شرایط شود.

کریس ویکلین انگلیسی اولین عنوان رنکینگ خود را شنبه شب با شکست جولین لکلرک بلژیکی در دیدار نهایی  مسابقات اسنوکر رنکینگ شوت اوت 2023 در لستر – انگلستان به دست آورد و جایزه 50000 پوندی او را از رده 91 به 15 رساند. فقط 16 بازیکن برتر به مسابقات قهرمانی بازیکنان دوئل بیتس که از 20 تا 26 فوریه 2023 (7 – 1 اسفند 1401) در ولورهمپتون – انگلستان برگزار می شود، راه می یابند.

در حال حاضر ویکلین برای شرکت در هر دو رویداد  مسابقات مسترز آلمان و مسابقات آزاد ولز واجد شرایط شده است، بنابراین دو شانس دیگر برای اضافه کردن به آمار افتخارات خود دارد. درست پشت سر او در رده شانزدهم جدول رنکینگ یک ساله  اسنوکر حرفه ای ها ، ژیائو گودانگ چینی قرار دارد که برای مسابقات مسترز آلمان - برلین جواز حضور را کسب کرده است اما برای مسابقات آزاد ولز - ساندیدنو  جواز حضور بدست نیاورد. نیل رابرتسون استرالیایی، که فصل گذشته قهرمان مسابقات قهرمانی بازیکنان کازو  شد، در رتبه هجدهم جدول رنکینگ یک ساله قرار دارد، اما هر دوی این رویدادها را برای جبران پیش رو دارد. تورنمنت این هفته در تمپودرام برای افرادی مانند جو اوکانر، الیستر کارتر، آنتونی مک گیل و سم کریجی نیز حیاتی است زیرا آنها به دنبال کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی بازیکنان دوئل بیتس ولورهمپتون – انگلستان هستند.

جولین لکلرک بلژیکی که اولین فصل خود را در تور حرفه ای تجربه کرد، در مسابقات شوت اوت 2023 از یک بازی خوب تا دیدار نهایی لذت برد و کسب جایزه نقدی 20000 پوندی بعنوان نائب قهرمان جایگاه او را از رتبه 101 به 41 جدول رنکینگ یک ساله ارتقا داد، و او را برای شرکت در مسابقات آزاد ولز - ساندیدنو  واجد شرایط کرد . بنابراین تنها یک حضور دیگر در دیدار نهایی می تواند رتبه او را تا 16 بازیکن برتر جدول رنکینگ برساند.

جوایز مسابقات مسترز آلمان در مرحله پایانی:

قهرمان : 80000 پوند

نایب قهرمانی : 35000 پوند

بازیکنان بازنده نیمه نهایی هر کدام : 17500 پوند

بازیکنان بازنده مرحله یک چهارم نهایی هر کدام : 11000 پوند

بازیکنان بازنده 16 نفر پایانی هر کدام : 7500 پوند

بازیکنان بازنده 32 نفر پایانی هر کدام : 4500 پوند

واکلین در رده بندی مسابقات سری به رتبه ششم ارتقا پیدا کرده است، اگرچه هنوز 47500 پوند از مارک آلن عقب تر است. این هفته در آلمان و سپس در پایان مسابقات آزاد ولز، بازیکن اول لیست پاداش عظیم 150000 پوندی را دریافت خواهد کرد.

مارک آلن ایرلندی با 107000 پوند پیشتاز است، درست جلوتر از مارک سلبی با 104000 پوند. در رده سوم کایرن ویلسون با 102000 پوند قرار دارد، اما او تنها کسی است که از این سه نفر به مسابقات مسترز آلمان - برلین راه یافته است، بنابراین یک تلاش جدی در این هفته می تواند او را به مسابقات آزاد ولز برساند.

در جدول رنکینگ رسمی دو ساله، ویکلین با 14 پله صعود به رتبه 33 رسید در حالی که جولین لکلرک بلژیکی از رتبه 109 به 85 صعود کرده است. رونی اوسالیوان با برتری 202000 پوندی نسبت به مارک سلبی به عنوان مرد شماره یک جهان همچنان در صدر جدول قرار دارد.

تا قبل از شروع مسابقات اسنوکر حرفه ای های قهرمان جهان در سالن با شکوه کروسیبل پنج رویداد دیگر وجود دارد. بری هاوکینز همچنان در رتبه شانزدهم باقی می ماند، اما بازیکنانی مانند آنتونی مک گیل، دیوید گیلبرت و رایان دی به شدت جایگاه رنکینگ او را تهدید می کنند.

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد