Print
Zoom In
Zoom Out

رویارویی جاد ترامپ انگلیسی و مارک آلن ایرلندی در دیدار نهایی مسابقات گرند پریکس

يكشنبه 02 بهمن 1401 ساعت 02:23

جاد ترامپ، قهرمان اخیر مسابقات مسترز، پس از شکست دادن شان مورفی با نتیجه 2-6 در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی جایزه بزرگ جهانی گرند پریکس در چلتنهام، به سی و هفتمین دیدار نهایی یک رویداد رنکینگ دوران حرفه ای خود راه یافت.

جاد ترامپ اکنون در یک بازی پر جاذبه جهت کسب عنوان قهرمانی این مسابقات با مارک آلن روبرو میشود.مارک آلن پیش از این در مسابقات رنکینگ آزاد ایرلند شمالی و قهرمانی انگلستان  به عنوان قهرمانی نائل شده است. این دو بازیکن ارزنده و صاحب نام دنیای اسنوکر حرفه ای اکنون در دیدار نهایی این مسابقات که در 19 فریم برگزار خواهد شد برای کسب جایزه 100000 پوندی با یکدیگر مقابله خواهند کرد.
 
ترامپ اهل بریستول انگلستان د راین دیدار از حمایت محلی قوی برخوردار خواهد بود، این در حالی است که وی قصد دارد برای دومین هفته متوالی به عنوان قهرمانی دست یابد. او یکشنبه گذشته در دیدار نهایی مسابقات مسترز در مقابل مارک ویلیامز ولزی توانست با نتیجه 8-10 پیروز شود و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. با این حال، ترامپ قهرمان جهان در سال 2019 می‌داند که باید شرایط ایده آل و بازی روی فرم خود را حفظ کند تا در ماراتن رکورد 12-11 قهرمانی در مقابل آلن عقب نیفتد.
 
بدون در نظر گرفتن نتیجه در دیدار نهایی، ترامپ به لطف حداقل جایزه 40000 پوندی بابت حداقل کسب عنوان نایب قهرمانی خودکه امروز قطعا به وی تعلق خواهد گرفت، به جمع هشت نفر برتر فهرست رنکینگ یک ساله خواهد پیوست. این اتفاق وی را در موقعیتی قرار می دهد که برای حضور در رویدادهای باقی مانده در سری Duelbits واجد شرایط خواهد شد. فقط 16 نفر برتر به مسابقات قهرمانی بازیکنان Duelbits راه خواهند یافت و هشت نفر برتر در مسابقات قهرمانی تور Duelbits حضور خواهند داشت.
 
پیروزی شب گذشته ترامپ انتقام شکست در آخرین دیدار او با شان مورفی است، جایی که او در مسابقات قهرمانی این فصل انگلستان با نتیجه 5-6 شکست خورد. شان مورفی در انتظار اولین قهرمانی مهم خود از زمان مسابقات آزاد ولز 2020 بود، اما او به لطف 20000 پوندی که برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی گرند پریکس به دست آورده، از جایگاه چهاردهم به یازدهم در جدول رده بندی یک ساله صعود کرد.
 
ترامپ بازی شب گذشته در مقابل مورفی را سریع شروع کرد و دو فریم ابتدایی بازی را به نام خود ثبت کرد تا 0-2 نتیجه و اختلاف را به نفع خود حفظ کند. مورفی با یک بریک 140 امتیازی خیره کننده در فریم سوم پاسخ داد که بالاترین بریک مسابقات تا کنون است و نتیجه را به 1 – 2 تغییر داد، تا عقب افتادگی در بازی را به یک فریم کاهش دهد. با این حال، ترامپ در فریم چهارم یریک 85 امتیازی به نام خود ثبت کرد تا اختلاف امتیاز را مجددا حفظ کرده و با نتیجه  1 – 3 از حریف نام آشنای خود پیش بیفتد.
 
پس از از سرگیری بازی در فریم پنجم، قهرمان 23 رویداد رنکینگ، ترامپ برتری خود را با ثبت یک بریک 112 امتیازی حفظ کرد و اختلاف امتیاز با حریف را به 3 امتیاز افزایش داد و نتیجه بازی 1-4 شد. مورفی ششمین فریم بازی را به نفع خود پایان داد تا نتیجه بازی به 2 – 4 تغییر یابد و در ادامه مسابقه اولین فرصت را در فریم هفتم داشت، اما در امتیاز 38 متوقف شد. ترامپ از اشتباه حریف کمال استفاده را برد و نتیجه بازی را به 2 – 5 تغییر داد. در ادامه مسابقه ترامپ بازی را مدیریت کرد و امتیازات 33 و 32 امتیازی اش در فریم هشتم بازی کافی بود تا در نهایت از سد حریف قدر خود گذر کند و او را راهی دیدار نهایی این مسابقات کند.
" ترامپ در مصاحبه تلویزیونی بعد از پیروزی خود افزود : شما همیشه احساس می کنید که بازی مقابل شان مورفی سخت خواهد بود، بنابراین پیروزی به این راحتی و با این نتیجه همیشه برای یک بازیکن حرفه ای یک امتیاز محسوب میشود. اکنون کمی انرژی برای دیدار نهایی ذخیره می کنم . من از نحوه بازی خود راضی هستم. وقتی وارد زمین بازی شدم از موقعیت هایم استفاده کردم و امتیازات بالایی بدست آوردم. ترامپ 33 ساله گفت: ضربات از راه دور من شگفت‌انگیز نبود، اما در نهایت به اندازه کافی خوب بود که توانستم حریف خود را با شکست بدرقه کنم و در کل از عملکرد خود راضی هستم ".ترامپ در ادامه افزود :هرگز خوب نیست که به کسی ببازیم و همیشه هدف این است که مطمئن شویم این اتفاق دو بار متوالی نمی افتد. احساس خوبی است وقتی یکی از حریفان قدر را از سر راه برداریم. در سالن مسابقات احساس خوبی داشتم و راحت بودم. من اعتماد به نفس زیادی از قهرمانی هفته گذشته در مسابقات مسترز گرفته ام و امیدوارم در دیدار نهایی گرند پریکس نیز عملکرد خوبی داشته باشم.من همیشه بازی‌های خوبی با مارک آلن داشته‌ام و بازی‌های زیادی در آینده وجود خواهد داشت. این یکی دیگر از بازیهای بزرگ من در مقابل آلن است. او در طول این فصل بازیکنی بسیار آماده و روی فرم است، او در مسابقات زیادی پیروز شده است و هر بار که بر سر میز مسابقه حاضر میشود از شرایط ایده آل فنی و روحی برخوردار است. برای من مهم  این است که بازی خودم را انجام دهم و سعی کنم کنترل میز را در دست خود بگیرم و به حریف اجازه ندهم هر چیزی که میخواهد بر سر میز به من دیکته کند. امیدوارم بتوانم در دیدار نهایی به شرایط ایده آل ضربات از راه دور خود در طول مسابقه دست یابم.
 
"این رویداد برای من بسیار نزدیک به خانه است و من درطول هفته پشتیبانی و حمایت شگفت انگیزی از تماشاچیان و طرفدارانم تجربه کردم. در بازی مقابل شان مورفی  بازیکن مورد علاقه تماشاگران بودم و بدون شک همه آنها در دیدار نهایی پشت سر من خواهند بود و مرا در خانه حمایت خواهند کرد. این باعث می شود کمی بیشتر تلاش کنم. وقتی همه حمایت می‌کنند، سرشار از اعتماد به نفس میشوم. "

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد