Print
Zoom In
Zoom Out

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

آغاز به کار سازمان لیگ فدراسیون بولینگ با برگزاری لیگ اسنوکر

يكشنبه 05 تیر 1401 ساعت 10:47

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به تشکیل و آغاز به کار سازمان لیگ در این فدراسیون گفت: رقابت‌های لیگ اسنوکر اولین رویداد کشوری است که به صورت رسمی زیر نظر این سازمان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛ علی سلطانپور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه مجمع اسفندماه سال گذشته فدراسیون بولینگ و بیلیارد مبنی بر تشکیل سازمان لیگ در این فدراسیون در مورد روند اجرای مصوبه و آغاز به کار این سازمان توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اصولی و قانونمند مسابقات لیگ اسنوکر و بیلیارد نیازمند شکل گیری سازمان لیگ بود تا تمام تصمیم گیری ها و برنامه ریزی از کانال این سازمان انجام شود، گفت: به همین دلیل همزمان با پیگیری های لازم برای به نتیجه رسیدن این مهم، در نشست های متعدد و تخصصی با حضور اهالی و صاحب نظران این رشته ها در مورد تدوین آئین نامه سازمان لیگ هم به جمع بندی رسیدیم و با اخذ تاییدیه های لازم آن را به مرحله اجرا رساندیم.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل سازمان لیگ و آئین نامه پیشنهادی برای آن در مجمع سال گذشته و در حضور معاون وزیر ورزش که ریاست مجمع را به بر عهده داشت مورد تصویب قرار گرفت. با این حال مجدد آئین نامه تایید شده را برای وزارت ورزش هم ارسال کردیم تا در خلال فعالیت سازمان لیگ و عمل به آئین نامه، با مشکلی مواجه نشویم.

سلطانپور با تاکید بر اینکه لیگ اسنوکر اولین رویدادی است که سازمان تازه شکل گرفته لیگ اقدام به برگزاری آن خواهد کرد، خاطرنشان کرد: البته پیش از این و در دوره قبل از کرونا هم فدراسیون برگزارکننده رقابت های اسنوکر بود اما رقابت های پیش رو، اولین دوره مسابقات به حساب می آید که به صورت رسمی و زیر نظر سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه هایی که سازمان لیگ برای برگزاری اولین دوره رسمی لیگ اسنوکر داشته است، ادامه داد: برگزاری این رقابت ها نیازمند بخشنامه بود که طی فروردین ماه و اردیبهشت ماه تدوین شد. به زودی بخشنامه مصوب برای هیات های استانی ابلاغ می شود تا بر اساس آن تیم ها و باشگاه های متقاضی برای حضور در مسابقات اقدام لازم و به موقع را انجام دهند.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در مورد زمان پیش بینی شده برای برگزاری لیگ اسنوکر و همچنین شیوه انجام آن تصریح کرد: در نظر داریم مردادماه برگزاری این دوره رقابت ها را آغاز کنیم. بنابراین تیم ها و باشگاه های متقاضی حدود یک ماه فرصت دارند تا آمادگی خود را به فدراسیون اعلام کنند. قرار است مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود. تهران میزبان رقابت های دور رفت است و احتمالا مهرماه یا آبان ماه هم برای برگزاری رقابت های دور برگشت نهایی می شود. در مورد میزبان این مرحله هم هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی همچنین در مورد شرایط موردنظر برای ورود تیم ها به لیگ اسنوکر گفت: بحث فنی رقابت ها در اولین دوره لیگ بسیار موردتوجه است. ضمن اینکه توازن میان تیم های شرکت کننده هم اهمیت زیادی برای سازمان لیگ دارد به خصوص که قدرت یک طرفه و فاصله زیاد میان تیم ها، جذابیت مسابقات را کاهش می دهد. به همین دلیل مسئولان تیم ها برای تعیین ترکیب خود باید طبق بخشنامه ای که به زودی در اختیارشان قرار داده می شود، عمل کنند. طبق این بخشنامه حضور بازیکن ملی پوش در ترکیب چهار نفره تیم ها بلامانع است اما در این ترکیب هم حتما باید از یک بازیکن بومی و یک بازیکن زیر 21 سال هم استفاده شود نه اینکه به فقط بازیکن ملی پوش جذب شود.

سلطانپور در پایان اعتبار اولین دوره مسابقات لیگ اسنوکر با مشارکت بخش های صنعتی و باشگاه های بزرگ را مورد توجه قرار داد و گفت: تعدد تیم های شرکت کننده برای ما مهم است اما بیشتر از آن به مقوله کیفی بودن دیدارها توجه داریم که به واسطه ورود تیم ها و باشگاه های معتبر حاصل می شود. حضور در رقابت های اسنوکر با حداقل هزینه امکان پذیر است بنابراین پیگیر آن هستیم که از حضور باشگاه ها و تیم هایی با پیشینه قابل توجه در لیگ اسنوکر بهره مند شویم تا به این واسطه لیگی معتبر را شاهد باشیم.

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال