Print
Zoom In
Zoom Out

گفتگو با سرپرست محترم هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران

يكشنبه 17 بهمن 1400 ساعت 06:55

تمیمی: درپی آن هستیم تا همه رشته ها را به مسیر صحیح خود هدایت و بار دیگر نقش مهم خود را در سطح کشور و ملی ایفا کنیم.

میثم تمیمی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: طی چند ماهی که مسئولیت سرپرستی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران را برعهده گرفتم، اولویت اول خود را بازدید از باشگاه ها و مجموعه های فعال و مجوزدار در سطح تهران و شهرستان های تابعه قرار دادم تا با بازدید از مجموعه‌های بولینگ و بیلیارد در سطح استان، همکاری‌های دوجانبه‌ای را با هدف توسعه این رشته برنامه‌ریزی کنیم. تلاش من و همکارانم در آغاز راه آن بود تا با برگزاری دوره‌های توجیهی و کلاس‌های داوری و مربیگری و درنهایت برگزاری مسابقات، شرایط را به گونه ای برای حضور فعال تر و گسترده تر علاقه مندان و خصوصا نسل جوان فراهم کرده تا از این طریق ضمن گسترش هرچه بیشتر این رشته ها، چهره های مستعد را برای حضور در تیم های استان و معرفی به تیم های ملی شناسایی کنیم.

در واقع، این هیات آمادگی خود را برای تعاملات بیشتر با باشگاه‌هایی که دارای مجوز از اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران هستند و با این اداره‌کل همکاری نزدیکی دارند، اعلام کرد و با برگزاری نشست با مدیران باشگاه‌ها و بازدید از امکانات آنها، ضمن آگاهی از مشکلات و نیازها، پیشنهادهای مطرح شده آنان را جمع بندی کرد تا در ادامه راه، شرایطی را ایجاد کند تا این رشته در استان تهران و به‌ویژه در سطح کشور فعالیت بهتر و اثرگذارتری داشته باشد.

متاسفانه قهرمانان استان تهران بدلیل دوری از شرایط تمرین و مسابقه به خاطر شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها و تعطیلی دو ساله باشگاه ها و سالن های تمرین، از آمادگی لازم به دور هستند و هیات تهران تلاش کرد طی یکی، دو ماه اخیر با برگزاری مسابقات مختلف و میزبانی رویدادهای مهم کشوری، شرایط حضور قهرمانان خود را در فضای رقابتی، مهیا کند تا این خلا بوجود آمده سریعتر جبران شود.

تمیمی در خصوص مسابقات برگزار شده در استان تهران بیان کرد: برگزاری مسابقات بیلیارد اسنوکر استان تهران گرامیداشت هفته بسیج در باشگاه نوین شهرری، برگزاری پنجمین دوره مسابقات پاکت بیلیارد انفرادی و دومین دوره رنکینگ پاکت بیلیارد تیمی استان تهران در باشگاه مانی، برگزاری مسابقات بولینگ "جام مدافعین سلامت" در پاسداشت فداکاری‌ها و دلسوزی های جامعه پرستاری  به‌مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در مجموعه بولینگ انقلاب، برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات دسته برتر رنکینگ اسنوکر بزرگسالان کشور یادواره شهید "ابراهیم هادی" در آکادمی بیلیارد مجموعه ورزشی انقلاب تهران، میزبانی مسابقات اسنوکر رنکینگ زیر۲۱ سال کشور، برگزاری مسابقات دومین رنکینگ کشوری بولینگ آقایان و بانوان در سال ۱۴۰۰ در سالن بولینگ اپال که طی آن، ورزشکاران استان تهران موفق شدند عناوین برتر این دوره از مسابقات را از آن خود کنند، از اهم فعالیت های هیات بوده است، ضمن آنکه اولین جلسه کارگاه حضوری دانش‌افزایی رشته اسنوکر ویژه بانوان نیز به همت هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران برگزار شد که با استقبال خوب قهرمانان همراه گردید که در این بین جا دارد از سایت "بیلیارد تی‌وی" که به‌صورت زنده مسابقات ما را تحت پوشش قرار داد و از حامی مالی "بیلیارد پارکت" که نقش بسزایی در برپایی مسابقات هیات داشته و دارد، یاد و قدردانی کنم.

 وی در خصوص پایگاه قهرمانی این هیات در مجموعه حیدرنیا گفت: در این فاصله زمانی کوتاه، خوشبختانه با همراهی مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان تهران و مکاتبات فدراسیون  موفق شدیم دو طبقه‌  هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران در ورزشگاه حیدرنیا را پس از چندین سال به صورت‌ کامل در اختیار بگیریم تا گام اول را برای برپایی  پایگاه قهرمانی تهران برداشته باشیم. بدیهی است که وجود این پایگاه قهرمانی برای این رشته در استان تهران و به‌ویژه پایتخت بسیار ضروریست، لذا یکی از اولویت‌های ما در سال 1401 راه‌اندازی یک پایگاه قهرمانی مجهز و آماده برای حمایت از ورزشکاران مستعد و قهرمانان این رشته‌ خواهد بود.

امسال "سیاوش مزینی" درنهمین دوره ورزش های بیلیاردی غرب آسیا که به میزبانی کشور امارات و شهر دوبی برگزار شد با شایستگی به مدال برنز رسید که استقبال شایسته ای از وی به عمل آوردیم. در واقع، روزی که مراسم بدرقه مزینی قهرمان ارزنده اسنوکر تهران و کشور را برای اعزام به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در هیات استان تهران برگزار کردیم، بر این باور بودیم که وی در امارات بر روی سکو خواهد رفت، چرا که به توان و اراده او برای کسب مدال باور داشتیم.

خوشبختانه ملی پوشان تهرانی همواره در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی خوش درخشیده اند و اگر شرایط خاص دوران کرونا، محدودیت های آن و تعطیلی طولانی مدت باشگاه های  بیلیارد، نبود، استان تهران هم سهم بیشتری در تیم ملی برای حضور در این رقابتها داشت و هم به عنوان مثال رنگ مدال سیاوش مزینی، خوشرنگتر بود.

 با حرکت جدی که در استان تهران و در تعامل با روسای هیات های حوزه ها و شهرستان های استان و مدیران مجموعه ها و باشگاه های بولینگ، بیلیارد و بولس آغاز کرده ایم و با برنامه هایی که در دستور کار داریم، درپی آن هستیم تا همه رشته ها را به مسیر صحیح خود هدایت و بار دیگر نقش مهم خود را در سطح کشور و ملی ایفا کنیم.

 

سرپرست بولینگ، بیلیارد و بولس ستان تهران در زمینه فعالیت بانوان در باشگاه ها اظهار داشت: استقبال خوب قهرمانان از اولین جلسه کارگاه حضوری دانش‌افزایی رشته اسنوکر ویژه بانوان که به همت هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران برگزار شد، نشان داد که در این بخش دارای چه پتانسیل و سرمایه ارزشمندی هستیم.

هدف از برگزاری کارگاه دانش‌افزایی رشته اسنوکر، ارتقاء جایگاه بانوان مربی در این رشته بود و هیات درنظر دارد با برگزاری چنین کارگاه هایی در طول هر فصل، زمینه ای فراهم کند تا مربیان در جریان آخرین تحولات رشته اسنوکر و سایر رشته ها قرار گرفته و با انتقال آموخته های خود، موجب رونق این رشته در بین دختران جوان و نوجوان شوند.

در این کارگاه قهرمانانی از استان تهران و استان‌های همجوار نیز حضور داشتند و این استقبال نشانگر آنست که بانوان مربی، به اهمیت ارتقاء دانش‌ خود آگاهی دارند و چنیین کارگاه هایی را برای حضور اثرگذار خود در این رشته ضروری می دانند. در این بین، هیات نیز با ابراز خشنودی از استقبال بانوان مربی از کارگاه های دانش‌افزایی، وظیفه خود می داند در کنار برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات ویژه بانوان، در مورد برپایی چنین کارگاه هایی با جدیت و پیگیری بیشتری عمل کند، چرا که قطعا ثمره آن را می توان در موفقیت های آتی و کسب رتبه های برتر در رقابت های پیش رو شاهد بود.

در ادامه تمیمی درباره تعامل و همکاری با فدراسیون افزود: برگزاری و میزبانی مسابقات اسنوکر رنکینگ زیر۲۱ سال کشور و همچنین دسته برتر بزرگسالان کشور  فرصت مناسبی برای هیات استان تهران بود تا از یک سو، توانایی و قدرت اجرایی خود را در برنامه ریزی و انجام مسابقات بزرگ کشوری به اثبات برساند و از سوی دیگر پاسخ شایسته ای به اعتماد فدراسیون در واگذاری میزبانی این رقابت ها داده باشند و در کنار معرفی قهرمانان و چهره های شاخص به بولینگ، بیلیارد و بولس کشور، توان کادر برگزاری و اجرایی خود را به نمایش بگذارد.

قدردان حمایت ریاست محترم فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس و کمیته های فعال آن و مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان تهران و همکاران شان، درجهت فعالیت بهتر و برگزاری مطلوب مسابقات هستیم. تلاش کردیم توانایی کادر برگزاری و اجرایی خود را برای انجام مسابقاتی بزرگ تر و مهم تر به اثبات برسانیم و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که مسابقاتی در سطح بالا و مورد قبول استانداردهای فدراسیون را برگزار کنیم.

سرپرست بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران در پایان گفت: تلاش من و همکارانم تا پایان سال، برگزاری مسابقاتی به مناسبت‌های مختلف بویژه به مناسبت دهه مبارک فجر، برگزاری مسابقات رنکینگ استان تهران، ساماندهی وضعیت باشگاه ها، حضور اسپانسرینگ در هیات تهران، حمایت از برنامه هیات های حوزه ها و شهرستان ها، تعامل با باشگاه‌های مجوزدار و ایجاد انگیزه  برای حضور علاقه مندان در مسابقات خواهد بود.

جا دارد که اشاره ای هم داشته باشم به دیدار صمیمانه‌ مسئولان با قهرمانان ملی و ورزشکاران بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران که در این نشست، خواستار استمرار و جهت‌دهی حمایت ها در راستای توجه بیشتر به قهرمانان و ملی‌پوشان شدیم.

در پایان به صورت ویژه از حمایت های ریاست محترم فدراسیون و مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان تهران کمال تشکر و قدردانی دارم .

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال