Print
Zoom In
Zoom Out

گفتگو با رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان هرمزگان

سه شنبه 28 دی 1400 ساعت 03:15

 جعفری: زمینه سازی برای میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور و رویدادهای جهانی در استان هرمزگان از برنامه های هیات می باشد.

اسحاق جعفری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در زمینه فعالیت های هیات بیان کرد: اقدامات توسعه ای در زمینه بولینگ و بیلیارد و بولس در استان را در برنامه هایمان داریم. از جمله تاسیس و راه اندازی چند باشگاه بیلیارد قدیمی و ادامه و گسترش تبلیغات و آموزش رشته پتانک در بین مدارس استان و آموزش های بیلیارد برای بانوان و تشکیل تیم بانوان استان از برنامه های سال جاری است. مسابقات استانی بین باشگاه ها و شهرستان های استان نیز از برنامه های اصلی ما می باشد که انشاالله با رفع محدودیت های ناشی از اپیدمی کرونا بصورت جدی تر پیگیری خواهد شد.

رئیس هیات بولینگ بیلیارد و بولس استان هرمزگان در ادامه گفت: به طور کلی به دنبال توسعه و توانمندسازی بولینگ، بیلیارد و بولس در سطح استان هستیم و به لحاظ سخت افزاری به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب و کمک به باشگاه ها در جهت تجهیز و افزودن امکانات و به لحاظ نرم افزاری هم به دنبال استعداد یابی، برگزاری دوره های آموزشی مختلف و برگزاری مسابقات خواهیم بود.

همچنین بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای و مزیت های جغرافیایی استان خصوصا در رشته ورزشی پتانک، در برگزاری و میزبانی مسابقات بین استانی و کشوری برای بالابردن رنکینگ استان و در ادامه، ایجاد زمینه برای میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور و رویدادهای جهانی در استان هرمزگان از برنامه های هیات می باشد.

جعفری در خصوص  باشگاه های فعال در این استان مطرح کرد: در زمینه بولینگ باشگاه توسکا در شهر بندرعباس و باشگاه بولینگ مریم در کیش را بصورت فعال داریم.

حدود 11 باشگاه فعال بیلیارد در استان داریم ولی متاسفانه باشگاه اختصاصی بولس نداریم هرچند فعالیت زیادی در این این رشته ورزشی در استان انجام می شود و انشاالله بدنبال تاسیس باشگاه نیز هستیم.

همچنین به دنبال برقراری تعامل با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم در سطح مدارس استعدادیابی را از سنین پایین شروع کنیم و با جذب و آموزش نوجوانان، نسل جدید و توانمندی را در بخش قهرمانی پرورش دهیم. اقدامات مثبتی نیز در این زمینه انجام شده است.

رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان هرمزگان در زمینه فعالیت بانوان گفت: در راستای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز جهت شناخته شدن، ارتقا و تعالی رشته های ورزشی زیرمجموعه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در استان هرمزگان، در زمینه ورزش بانوان فعالیت ها و برنامه های متعددی همچون تشکیل تیم بیلیارد بانوان، جذب استعداد و آموزش در بخش بانوان در حال برنامه ریزی و انجام است.

آگاهی مردم در مورد  این رشته  های ورزشی نسبت به گذشته بیشتر شده و دیدگاه شان خیلی فرق کرده است و در حال حاضر ورزش های بولینگ و بیلیارد جایگاه خوبی در بین جوانان دارد و از رشته های پر مخاطب در میان جوانان است و می توان آموزش های خوبی در این باره ارائه داد.

وی در پایان افزود: بیلیارد در جهان پیشرفت زیادی داشته و تورنمنت های بین المللی زیادی در سال برگزار می شود.  در ایران هم جای پیشرفت دارد. ایران کاملا توانایی میزبانی یک تورنمنت را دارد و امیدواریم که یک روز یک تورنمنت در استان هرمزگان در یکی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون برگزار شود.

همچنین امیدواریم با تعامل، همفکری و کمک پیشکسوتان و نخبگان بولینگ، بیلیارد و بولس استان بتوانیم در جهت رشد و پیشرفت آن گام موثری برداریم.

 

بخشنامه بیست و ششمین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

  بخشنامه سی و سومین دوره رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد