Print
Zoom In
Zoom Out

گفتگو با داور نشان طلایی به مناسبت روز جهانی داوری

پنجشنبه 11 شهریور 1400 ساعت 04:57

زهری معتقد است در سال های اخیر اقدامات خوبی در رشد سطح داوران انجام گرفته است و داوران ایرانی از جایگاه مناسبی در سطح آسیا و جهان برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس؛ روز اول سپتامبر روز جهانی داوری نام گرفته است. در همین راستا گفتگویی با محبوبه زهری یکی از داوران نشان گلد رشته های بیلیاردی انجام گرفته است تا بهانه ای برای گرامی داشتن جایگاه داوری و نقش داوران تلاشگر در رشته های تحت پوشش فدراسیون باشد.

واژه داوری در کنار عدالت و قضاوت معنا پیدا می کند. بدون شک داوری در ورزش نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کند. در رشته های بیلیاردی نیز داوری نقش مهمی دارد و داوران می توانند با قضاوت های خوب خود تاثیر خوبی بر روی مسابقات بگذارند.

زهری در خصوص روز جهانی داوران بیان کرد: این روز را که بهانه ای است تا به یاد داوران رشته های مختلف ورزشی از جمله داوران رشته های بیلیاردی باشیم را به تمامی همکارانم تبریک و تهنیت عرض می کنم. داوران اسنوکر و پاکت بیلیارد در بهترین سطح جهان هستند و داوران آقا و خانم ایرانی در رویداهای مهم آسیایی و جهانی با قضاوت های خوب خود بر این مسئله صحه گذاشته اند.

داور گلد نشان در ادامه افزود: در سال های دور داوران آقا نقش پررنگتری داشته اند اما اکنون با سرمایه گذاری های مناسبی که توسط فدراسیون در بخش بانوان انجام گرفته، داوران کارامد و شاخصی در رشته بانوان داریم که در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی دعوت می شوند که با قضاوت های خوب خود نتایج خوبی در کارنامه داوری فدراسیون به ثبت رسانده اند.

وی در پایان گفت: اکنون داوری بیلیارد و اسنوکر پشینه در خور توجهی دارد و تمایزی در سطح داوری آقایان و بانوان وجود ندارد. همه گیری کووید 19 علاوه بر ورزشکاران به داوران نیز لطمات بسیاری وارد کرد. به دلیل تعطیلی های مکرر و کم شدن تعداد مسابقات، طبیعتا داوری ها نیز کاهش پیدا کرده و و ایجاد فاصله میان مسابقات سطح داوری را نیز کاهش می دهد. امیدوارم هر چه زودتر شاهد روال طبیعی برگزاری مسابقات باشیم و داوران آقا و خانم کشورمان نیز به موفقیت آفرینی خود ادامه دهند.

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال