Print
Zoom In
Zoom Out

نتایج انتخابات وبیناری کنگره فدراسیون جهانی بولینگ

چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت 10:12

با رای اکثریت فدراسیون های ملی تغییرات جدیدی در فدراسیون بین المللی بولینگ در راستای المپیکی شدن انجام می گیرد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، روز دوشنبه 12 آبان ماه وبینار کنگره فدراسیون جهانی بولینگ با حضور رئیس فدراسیون کشورمان برگزار شد و در نهایت نام فدراسیون جهانی بولینگ(WB) به فدراسیون بین المللی بولینگ (IBF) تغییر پیدا کرد.

 وبینار برگزار شده از این جهت دارای اهمیت است که آینده جدیدی را برای رشته بولینگ رقم خواهد زد. هدف شاخص این وبینار گام هایی است که در راستای پیوستن به المپیک در حال انجام شدن است. با انتخاباتی که برای تغییر نام از WB فدراسیون جهانی بولینگ به IBF فدراسیون بین المللی بولینگ انجام گرفت، شرایط پیوستن به المپیک در حال فراهم شدن است.  

با تصمیم هیات رئیسه WB این وبینار به صورت آنلاین و مجازی و با شرکت 114 فدراسیون ملی و پوشش 108 رسانه برگزار شد و در آخر این تغییر نام با 106 رای موافق مورد تایید قرار گرفت.

این کنگره با صحبت های شیح طلال رئیس فدراسیون جهانی بولینگ آغاز شد. وی بیان کرد: «این کنگره از این بابت اهمیت خاص دارد که بیماری کرونا تمام جهان و دنیای ورزش را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 اما دنیای ورزش باعث می شود که ما قویتر شویم و از نظر ارتباطات بین المللی، کشورهای عضو را به هم نزدیکتر کنیم. با رعایت کامل مواردی که سازمان بهداشت جهانی تذکر داده از پس این بیماری بر می آییم و با اتحاد جامعه جهانی بولینگ از این شرایط خارج می شویم».

در ادامه دکتر رافائل شیولی ریاست انجمن بین الملی فدراسیون های ورزشی (GAISF) با ابراز خرسندی از این کنگره و تصمیمات اتخاذ شده آینده روشنی را برای المپیکی شدن رشته بولینگ متصور شد.

اندریو اورام مدیر ارشد اجرایی فدراسیون بین المللی بولینگ نیز در خصوص دلایل تغییر نام و تغییر اساسنامه و بدنه فدراسیون توضیح داده و عنوان کرد که دیگر حضور در المپیک یک آرزوی دست نیافتنی نیست و با کمک فدراسیون های ملی این امر محقق خواهد شد.

همچنین از هر حرکتی که بتواند پیوند میان IBF و IOC (کمیته بین المللی المپیک) را مستحکم تر کند استقبال می کنیم.

فدراسیون های ملی موظف هستند تا زیر نظر کمیته های ملی المپیک و وزارت ورزش کشورهای خود برای ارتقای جایگاه ورزش بولینگ تلاش کنند. اکنون بیش از دو میلیون ورزشکار در این رشته فعالیت می کنند.

در بدنه جدید فدراسیون  رشته های ناین پین، تن پین و پارا بیلیارد اضافه خواهد شد و با افزایش تربیت به روز مربیان و انجام پروژه های علمی به هدفمان نزدیکتر می شویم.

در نهایت بیان شد که سرمایه گذاری ویژه ای بر روی کودکان و نوجوانان سر لوحه کار قرار می گیرد و در نشست های آینده در خصوص چگونگی آن با فدراسیون های ملی گفت وگو خواهد شد.

 

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال