Print
Zoom In
Zoom Out

دانش آموز برتر سیستان و بلوچستانی قهرمان مسابقات استعدادیابی مجازی زیر 14 سال اسنوکر کشور

جمعه 10 بهمن 1399 ساعت 10:09

«علی­رضا کاشانی» نخبه 11 ساله با آنکه در پایه هفتم تحصیل می کند و دانش آموز ممتاز استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود، موفق شد در مسابقات استعدادیابی اسنوکر زیر 14 سال کشور نیز به عنوان نفر برتر انتخاب شود.

 

 

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، این استعداد تحصیلی- ورزشی کشور تنها 11 سال دارد اما سطح تمرین و عملکرد او در رقابت استعدادیابی کشور بسیار بیشتر از سن و سالش نشان می‌دهد و افق‌های روشنی را دنبال می‌کند. از ویژگی های مثبت این ورزشکار نوجوان اسنوکر، برتری تحصیلی در استان سیستان و بلوچستان است که نشان می دهد در کنار تحصیل می توان در ورزش نیز عملکرد خوب و درخشانی از خود به جای گذاشت و برخی رشته های ورزشی که قوای ذهنی را تقویت می کنند کمک خوبی برای تحصیل می باشند.

اساسا رشته اسنوکر به دلیل تقویت حافظه و نیازمندی به امادگی فکری بالا کمک خوبی برای تقویت ذهنی افراد و ورزشکاران محسوب می شود و ورزشکاران این رشته از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند.

علی رضا کاشانی ورزشکار 11 ساله زاهدانی متولد 22 فروردین سال 1388 و فرزند ارشد خانواده ای 5 نفره است. او یک خواهر و برادر کوچکتر از خود نیز دارد.

این نوجوان اسنوکرباز تمرینات خود را از 9 سالگی زیر نظر عموی خود آغاز و سپس پس از وقفه ای که به دلیل شکستن دست های خود تجربه کرد، زیر نظر مربی حرفه ای شهرستان زاهدان، آقای سینا وفادار کار خود را پیگیری و موفق شد در مسابقات استعدادیابی اسنوکر زیر 14 سال در جایگاه نخست این رقابت ها قرار گیرد.

کاشانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون مطرح کرد: در ایران شیفته بازی های سیاوش مزینی هستم و او الگوی من است و در حرفه ای های این رشته در خارج، سالیوان را خیلی دوست دارم. روزانه تمریانت بسیاری انجام می دهم و بریک روزانه ام 80-90 است.

توجه و حمایت فدراسیون در سال های اخیر به استان ها و به ویژه به هیات های استانی در نقاط محروم جهت کشف استعدادها و نوابغ و همچنین نگاه برابر به تمامی استان ها باعث شده تا جوانان مستعد و آینده دار این رشته در هر نقطه از کشور که حضور دارند امید دیده شدن و حضور در تیم ملی را داشته باشند.

لازم به ذکر است که مسابقات استعدادیابی در تمامی رشته های زیر نظر فدراسیون ادامه خواهد داشت و کمیته های استعدادیابی و تیم های ملی به توجه و حمایت خود از ورزشکاران سراسر کشور در راستای کشف و پرورش ورزشکاران ادامه می دهد.

انتهای پیام/

رنکینگ ثابت اسنوکر کشوری بانوان

قهرمانی نماینده استان قزوین در اسنوکر کشوری بانوان

رنکینگ ثابت مسابقات پاکت بیلیارد ( بانوان)

قهرمانی نماینده استان فارس در پاکت بیلیارد کشوری بانوان

آغاز رقابت ها رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

پایان مسابقات ناین بال خراسان رضوی

حضور هاشم اسکندری در مجمع سالیانه فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر

دومین رنکینگ ایت بال بانوان استان ایلام برگزارشد

برترین های پاکت بیلیارد دختران کشور معرفی شدند

آغاز رقابت های پاکت بیلیارد و اسنوکر کشوری دختران

نفرات اعزامی اسنوکر بانوان جهت حضور در رقابت های جهانی مشخص شدند

بخشنامه رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد بانوان

بخشنامه رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان

آغاز رقابت های انتخابی اسنوکر تیم ملی بانوان

اعزام برترین های اسنوکر بانوان به مسابقات قهرمانی جهان

رنکینگ کشوری ثابت اسنوکر زیر ۲۱ سال بانوان

پایان مسابقات تن بال استان یزد

نفرات برتر اسنوکر زیر۲۱ سال دختران معرفی شدند

اتمام مرحله نیمه هایی رقابت های اسنوکر دختران زیر۲۱ سال

آغاز رقابت های اسنوکر دختران زیر21 سال